Syitä Ruutu-tilauksen katkeamiselle

Syitä Ruutu-tilauksen katkeamiselle

Ruutu-tilauksen katkeamisen ilman asiakkaan irtisanomista voi aiheuttaa maksamaton lasku tai maksukortin vanheneminen.  Myös muiden  maksutapojen jatkuvat ongelmat voivat katkaista tilauksen.

Maksamaton lasku

Ruudun laskut tulevat sähköpostiosoitteeseesi, mikäli laskua ei ole vaihdettu nettipankissasi e-laskuksi. Maksamattomasta laskusta tulee postitse muistutus.

Avoin lasku estää uuden laskun muodostumisen ja näin palvelu katkeaa. Näin tilauksen myötä tullut mahdollinen hintaetu katkeaa myös. Tilauksen jatkaminen samalla etuhinnalla ei ole välttämättä mahdollista, mikäli tilaus katkeaa maksuongelmin.

Maksukortin vanheneminen

Maksukortin vanheneminen tai muu maksuongelma voi aiheuttaa tilauksen katkeamisen. Tilauksen jatkaminen samalla etuhinnalla ei ole välttämättä mahdollista, mikäli tilaus katkeaa maksujen epäonnistumisen vuoksi. Suosittelemme vaihtamaan uuden maksukortin tiedot Ruutu-palvelussa heti kun saat uuden maksukortin. Palvelu lähettää maksua yritettäessä pyynnön vaihtaa maksutiedot uusiin. Mikäli tietoja ei 7 päivän sisällä vaihdeta, tilaus katkeaa. Nelonen Medialla on oikeus vaihtaa maksutapa laskutukseen maksukorttimaksun epäonnistuessa. Toistaiseksi tämä toiminto ei ole käytössä, mutta mikäli näin tapahtuu, tilauksen maksutavan vaihto on voimassa koko tilauksen ajan.

Maksukortin voi vaihtaa Ruutu-palvelun kautta Oma Ruutu –sivulta, kohdasta ”Tilaukset” – valitse tämän jälkeen käynnissä olevan tilauksen kohdalta ”Päivitä kortti”. Valitse Visa tai Mastercard oman korttisi mukaan. Syötä tiedot ja paina ”Maksa tilaus” –nappia.

Vaihdon yhteydessä tehdään maksutavan tarkistaminen 1 euron varauksella. Tämä summa palautetaan kortillesi takaisin.

Huom! Maksukorttia ei voi päivittää enää tilauksen katkettua. Tämän jälkeen joudut tekemään uuden tilauksen voimassaolevilla maksutiedoilla.

Lisää ohjeita

close