Ruututilaus ja korttimaksaminen

Ruututilaus ja korttimaksaminen

Tietoa korttimaksuista Ruudussa. Esimerkiksi "Miksi luotto- tai pankkikortilla maksaminen ei onnistu?"

Yleisin syy luottokorttimaksun epäonnistumiseen on maksukortin vanheneminen. Kun saat uuden maksukortin pankista, vaihda tämän kortin tiedot käynnissä olevaan tilaukseen heti, näin säilytät tilauksesi voimassa. Maksuongelmiin katkenneen tilauksen käynnistäminen uudelleen samalla tarjouksella ei välttämättä onnistu. Näin voit menettää tilauksesi mukana saamasi hinta- tai muun edun.

Ruudun tilaukset voi maksaa joko Mastercardilla tai Visalla, myös Visa Electron -korteilla. Mikäli korttiin on yhdistetty myös pankkikorttitoiminto (debit), voit käyttää myös tätä. Huom! Luottokortissa on eri numerosarja debit-maksuja varten.

Jos kortissa on verkkomaksamisen esto aktivoituna, ei korttia voi käyttää Ruudun tilauksissa.

Debit-korttitilin saldo

Jos käytät tilauksesi maksamiseen debit-korttia (pankkikorttimaksua) voi tilauksen katkeamiseen syynä olla tilin saldo. Jos tilin saldo on veloitushetkellä liian pieni, ei veloitus onnistu. 

Muita syitä korttimaksun epäonnistumiseen

Mikäli luottokorttisi luottoraja on täyttynyt, ei Ruudun veloitus onnistu. Suosittelemme olemaan yhteydessä tässä tapauksessa luottokorttiyhtiöösi.

Laskutusjakson pituus ja kuitit

Luottokortilla maksettavat veloitetaan kuukausittain, aina samana kuukauden päivänä. Mikäli tilaus on tehty kuukauden 14. päivä, veloitetaan maksu aina 14. päivä. Mikäli tilaus on esimerkiksi tehty 31. päivä, veloitetaan se lyhyempinä kuukausina aina viimeisenä päivänä. Maksuista voi katsoa kuitit joko Ruutu-palvelussa omissa tiedoissa kohdassa maksut. 

 

Lisää ohjeita

close